شهید محمدرضا صفایی جعفرآبادی

شهید محمدرضا صفایی جعفرآبادی نام پدر : عبدالعلی تاریخ تولد : 10/01/1333 تاریخ شهادت : 07/09/1375 محل شهادت : بندر عباس(جزیره هنگام) وضعیت تاهل : متاهل دارای 3 فرزند یگان : نوع عضویت : ارتش - کادر مسئولیت : سردار تحصیلات : فوق لیسانس کد شهید : 5758 رسته : هوا - دریا نام مادر : صغری عاشقیان نحوه شهادت : جراحات ناشی از سانحه هوایی

ادامه مطلب

شهید محمدر ضا صفائی در سال 1333 در شهرستان گرگان و در خانواده مذهبی بدنیا آمد. پدر شهید بزرگوار نظامی بود. تحصیلات ابتدایی راهنمایی و متوسطه را در شهرستان قوچان گذراند. پس از شرکت در کنکور بخاطر علاقه مندی در دانشکده افسری نیروی دریایی در رسته خلبانی قبول شد.
بیشتر دوره تحصیل را در کشور آمریکا طی کرده بود ایشان همچنین دوره فوق لیسانس خلبانی و علوم دریایی را در دانشکده فرماندهی و ستاد تهران گذراند.این شهید بزرگوار به مدت 13 سال فرماندهی اسکاداران هلی کوپترهای مین روب و به مدت 2 سال جانشین فرماندهی منطقه دوم هوا دریا را برعهده داشت. سرانجام در تاریخ 1375/9/7دریکی از عملیاتها در بندرعباس جزیره هنگام درسانحه هوایی به درجه شهادت رسید.

وصیت نامه شهید محمدرضا صفایی جعفرآبادی

خواهرعزیزم!... اگر از من خطایی نسبت به تو سر زد،مرا ببخش و هیچ وقت خدا را فراموش نکن و به توبه اعتقاد سختی داشته باش و هر که را دیدی به توبه تشویق کن. خدا می بخشد و حاکم افکار و بخشنده گناهان ما است. پس هر روز نسبت به حفظ این معنا که گناه نکنی و اگر کردی هر چند کوچک و ناچیز ولی باز هم توبه کنی...یادت نرود روزانه حداقل سه بار سوره اخلاص را بخوانی و مرا یادکنی.
خواهرم! به همسرت مهربانی کن و همیشه به او چشم بگویی و این نشانه ی احترام توست، باعث بزرگی زن و وظیفه او است. هیچ وقت تندی نکن و آرام صحبت کن و سعی کن با او جر و بحث نکنی.
همسرم! حامد (پسر شهید) را که جگر گوشه ی من است...خوب پرورش بده و بگذار درس بخواند. اسلام را خوب به او بشناسان و درتربیت او هیچ کوتاهی نکن.
خدایا! عمر امام امت را طولانی و با عزت گردان.
خدایا! اگر وظیفه ام را نسبت به انقلاب و امام به طور کامل انجام ندادم از امام و ملت طلب بخشش دارم و از تو طلب مغفرت.

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین14
بازدیدکنندگان امروز 373
بازدیدکنندگان دیروز 212
کل بازدید ها 754305